BOAZ

Opgroeien in een ondernemende familie betekent dat je al van jongs af aan een groot werkethos, tomeloze ambitie, creatieve ideeën en een groot doorzettingsvermogen meekrijgt. Nadat ik in 2019 ben afgestudeerd als orthopedagoog aan de Rijksuniversiteit Groningen besloot ik dan ook om mijn eigen bedrijf op te richten. Bureau Orthopedagogische Advisering en Zorgverlening (BOAZ) ontstond vanuit een behoefte aan eigen regie in werkzaamheden en de wens verbinding te maken met zorgvragers en zorgverleners. De kern van BOAZ draait om een persoonsgerichte benadering vanuit oprechte interesse en een toegevoegde waarde willen zijn. BOAZ werkt vraag- en oplossingsgericht voor zowel zorgvragers als zorgverleners.

Visie

BOAZ biedt orthopedagogisch advies en persoonlijke begeleiding op maat waarbij de mens en de oplossing centraal staat. BOAZ ziet oprecht en persoonlijk contact als basis voor ontwikkeling. Dit geldt zowel voor zorgvragers als zorgverleners. Er wordt gewerkt vanuit een positieve (oplossingsgerichte) benadering die uitgaat van de krachten en kwaliteiten van mensen. BOAZ wil graag de verbinder zijn tussen (wetenschappelijke) kennis en de praktijk, tussen zorgvrager en zorgverlener en tussen probleem en oplossing. Dit doen we door aan te sluiten bij de persoon en samen te werken aan vooruitgang.

 

BOAZ staat voor samenwerking, transparantie en doen wat nodig is op een professionele en humane manier. Sinds 2023 werkt BOAZ met een elektronisch patiëntendossier (EPD) van Nedap ONS. Opdrachtgevers kunnen gebruikmaken van dit systeem waardoor cliëntgegevens worden beschermd en dossiers zorgvuldig worden bijgehouden.

 

Achtergrond

Mijn naam is Kevin Janssen en ik werd in 1995 geboren in een klein Limburgs dorpje in de buurt van Sittard. Na het afronden van het VWO in 2013 besloot ik Pedagogiek te studeren aan de Fontys Hogeschool. Op de eerste plaats vanwege het brede aanbod vakken (o.a. (ortho)pedagogiek, psychologie, management & organisatie) en praktijkgerichte trainingen (o.a. gespreksvoering, observatie), maar vooral vanwege het opdoen van praktijkervaring door middel van stage. Zo liep ik stage op Praktijkonderwijs Petrus Donders te Roermond en het Dacapo College in Sittard. Ik volgde de minor Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ) en liep daarbij stage bij de behandelgroepen van Zuyderland GGZ Kind en Adolescent. Naast mijn opleiding werkte ik parttime in de horeca, waar ik mijn gastvrijheid en mensgerichte benadering ontwikkelde, en parttime bij Care4Kidz als activiteitenbegeleider waar ik mijn pedagogische competenties verder kon uitbreiden. In 2017 behaalde ik mijn diploma en verhuisde ik van Limburg naar Groningen om aan de Rijksuniversiteit te studeren. Het schakelprogramma rondde ik in een jaar af en vervolgens behaalde ik mijn masterbul in de Pedagogische Wetenschappen (2019). Gedurende deze twee jaar werkte ik achtereenvolgens als ambulant begeleider en leerplichtambtenaar. Zowel onderwijs als jeugdhulpverlening (GGZ) lopen als een rode draad door mijn carrière en vormen de basis van de hulp die ik bied aan kinderen/ jongeren en volwassenen. Dat doe ik vandaag de dag als behandelaar bij Molendrift, een instelling voor geestelijke gezondheidszorg en Spoed voor Jeugd: een samenwerkingsverband gericht op jongeren in crisis. Daarnaast geef ik sinds 2021 les in de deeltijdopleiding Pedagogiek aan de SPO in Groningen waar ik studenten ook begeleid bij hun stage en scriptie. Vanaf 2022 combineer ik de GGZ wederom met jeugdhulp als gedragswetenschapper binnen de residentiële woonvoorzieningen van Elker Jeugdhulp en Onderwijs, specifiek het behandelcentrum 12+ waar (tijdelijk) verblijf wordt gecombineerd met specialistische individuele – en/ of systeembehandeling. Daartoe rondde ik in 2023 zowel de basiscursus Cognitieve Gedragstherapie (CGT) als EMDR af en verwacht ik in 2024 in te stromen in de postmaster opleiding tot Gezondheidszorgpsycholoog.